کار فرهنگی، زیر ساخت مهم توسعه روستایی
کار فرهنگی، زیر ساخت مهم توسعه روستایی


همانطوریکه در مطالب قبل بیان شد، امور فرهنگی در توسعه روستایی تاثیر فراوان دارد. در صف جلوی امور فرهنگی کارهای فرهنگی  جوانان است. اگر در امورات فرهنگی نقش جوانان را نادیده بگیریم، آب در هونگ کوبیدیم. چالش مهمی که سر راه کار فرهنگی توسط بیگانگان در این کشور اسلامی ریشه دوانده است، اعتیاد است. یکی از ابزارهایی که دشمن به آن امید بسته است و برای زمینگیر کردن جمهوری اسلامی ایران آنرا توسعه می دهد مسئله اعتیاد در بین جوانانی است که دشمن از وجود آنها وحشت دارد.

برای خنثی سازی این ترفند شیطانی می توان برای نوجوانان و جوانان یک بستر مناسب  برای تولیدات هنرهای دستی فرهنگی  است که توفیق در این امر جوانان را به سمت خود می کشاند.

مقوله فرهنگ و هنر از مباحث حساسی است که از دید زیبایی شناسی ، بعد عاطفی و احساسی و همچنین به مفهوم روانی ، یعنی وسیله ای برای تهذیب روح انسان است .

اگر عقل سالم در بدن سالم است ، ذوق سالم نیز در روح و روان سالم است . اگر تن آدمی با خستگی ناپایدار می شود و کسالت و بطالت را نصیب انسان می سازد ، روان آدمی نیز در برابر مصائب ، ناروایی ها ، خستگی های ناشی از زندگی ماشینی ، ناهنجاریهای اجتماعی ، تبعیض ها و ... پریشان می شود . اینجاست که باید دریچه هنر را گشود و با زبان شیرین هنر ، روح و روان دردمند را شیفته ساخت و با هنر درمانی ، کلام درمانی و گفتار درمانی گرفتاری های روانی انسان پرشتاب امروز را برطرف ساخت .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 22 دی 1396
زمان : 21:58


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.